Matematyka na świeżym powietrzu? Tak to możliwe! Innowacyjne lekcje zostały zapamiętane przez uczniów jako dzień pełen energii, słońca, ciekawych pomysłów, współpracy, uśmiechu i swobody. Poszczególne klasy miały do wykonania praktyczne zadania, adekwatne do wieku. Do realizacji poszczególnych zadań uczniowie musieli wykorzystać trochę sprytu oraz umiejętności i wiedzę poznaną podczas tradycyjnych lekcji.
Uczniowie klasy piątej obliczyli pole powierzchni boiska szkolnego do piłki nożnej oraz boiska do siatkówki. Ze względu na wymiary boisk zadanie nie należało do najłatwieszych, wymagało współpracy i dokładności. Uczniowie klas siódmych obliczyli ile litrów ziemi znajduje się w drewnianych skrzyniach, w których posadzone zostały zioła i inne warzywa, obliczyli długość drogi, jaką pokona koło roweru podczas jednego pełnego obrotu oraz sprawdzili, czy wynik jest prawidłowy. Na uczniów klasy czwartej czekało wyzwanie w postaci narysowania w zeszycie przedmiotów, znajdujących się na podwórku szkolnym, takich jak prostokątne płyty chodnikowe, okrągłe pokrywy. Uczniowie musieli nie tylko dokonać właściwych pomiarów ale również dobrać odpowiednią skalę, aby dane przedmioty zmieściły się w zeszycie. Uczniowie klas szóstych pierwszą część lekcji spędzili w klasie przekształcając własnoręcznie wykonane z plasteliny i patyczków modele graniastosłupów na modele ostrosłupów. Po czym udali się na podwórko szkolne, aby poszukać tych brył w otoczeniu. Udało się znaleźć 20 przedmiotów w kształcie graniastosłupów i tylko 4 w kształcie ostrosłupów.
Zajęcia matematyczne przeplatane były ćwiczeniami Mindfulness. Wykonane ćwiczenia z patykami pozwoliły uczniom poprawić koncentrację uwagi, uczyły współpracy i uważności na drugą osobę.
Inspiracją do zajęć był udział nauczyciela matematyki w kursie zagranicznym "Integrating Outdoor Learning Across Subjects" na Teneryfie oraz doświadczenia innego nauczyciela w kursie "Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach" który podzielił się wiedzą i doświadczeniem z tego kursu z pozostałymi przedstawicielami kadry pedagogicznej. Szkolenia zagraniczne odbyły się w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra” o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000228496 realizowanego w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Zajęcia z matematyki na święźym powietrzu miały charakter lekcji otwartych, które obserwowali: dyrektor szkoły, wicedyrektor oraz inni nauczycieli ZSP nr 2 w Sarnowie. Obserwatorzy zajęć mogli zaobserwować w praktyce poznane podczas zagranicznego szkolenia metody i formy pracy.










































