Projekt realizujemy, aby:
- Wzmocnić kompetencje zawodowe nauczycieli, efektywnie korzystać z nowych technologii, innowacyjnych metod i form nauczania, wdrażać rozwiązania nienaruszające równowagi ekologicznej,
- Umożliwić aktywny udział uczniom i nauczycielom w realizowanym przedsięwzięciu.
- Budować zdolności placówki do angażowania się w wymianę i współpracę międzynarodową oraz do realizacji wysokiej jakości projektów.
Z projektu korzystać będą pracownicy kadry pedagogicznej oraz uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie. W projekcie planujemy udział:
- 4 pracowników kadry pedagogicznej w wizycie job shadowing w Colegio Teresiano del Pilar w Hiszpanii,
- 11 pracowników kadry pedagogicznej w kursach i doskonaleniach zagranicznych, w tym:
- 2 specjalistów w kursie "All Children are Special: Strategies for Behaviour Management for Children with Special Needs" (oranizowanym przez Idevelop, 5 dni, Teneryfa).
- 1 nauczyciel w kursie "Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin).
- 4 nauczycieli w kursach języka angielskiego, 3 z nich na poziomie podstawowym (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin), 1 na poziomie średnio-zaawansowanym (organizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).
- 3 nauczycieli w kursie "Integrating Outdoor Learning Across Subjects" (oranizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).
- 1 nauczyciel w kursie "CLIL for Physical Education Teachers" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL , 6 dni, Teneryfa).
- 8 uczniów/uczennic w wieku 11-13 lat w grupowej mobilność uczniów w Istituto Comprensivo ”Falcone-Borsellino” Riccò del Golfo (La Spezia) we Włoszech. Ponadto w grupowej mobilności uczniów weźnie udział 2 opiekunów grupy.
Efekty wizyty job shadowing:
- Poznanie technik uważności Mindfulness w praktyce szkolnej, z małymi i starszymi dziećmi.
- Poznanie i doskonalenie metod i form pracy i włączania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w proces edukacji oraz codzienne życie szkoły.
- Doskonalenie metod i form pracy, narzędzi ICT, programów i pomocy dydaktycznych w pracy z uczniami podczas zajęć przedszkolnych i lekcji na różnych przedmiotach oraz podczas realizacji projektów międzynarodowych.
- Wzmocnienie kompetencji organizacyjnych i logistycznych związanych z podróżą zagraniczną.
- Wzrost pewności siebie w kontaktach i współpracy z grupą o międzynarodowym wielokulturowym składzie.
- Przełamanie bariery językowej. Doskonalenie kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych.
- Poszerzenie wiedzy o kulturze i dziedzictwie europejskim i różnorodności.
- Nawiązanie wiarygodnych i stabilnych kontaktów zagranicznych.
Uczestnicy poszczególnych kursów:
- Zostaną wyposażeni w skuteczne narzędzia, metody i formy pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Nabędą umiejętności stosowania praktyki uważności, technik wpływających na własny nastrój i nastroje uczniów,
- zdolność koncentracji, poziom stresu i komunikację.
- Zdobędą pewność siebie w czytaniu, pisaniu i mówieniu w języku angielskim, poprawią słownictwo, gramatykę, wymowę
- i umiejętności konwersacyjne w języku angielskim.
- Rozwiną umiejętność płynnego integrowania zajęć na świeżym powietrzu z różnych przedmiotów, wyposażeni zostaną w
- podstawowe zasady oraz techniki integracji przedmiotów, wiedzę ekologiczną, edukację przygodową i działania na rzecz
- ochrony przyrody.
- Zostaną zapoznani z metodami CLIL oraz PBL na swoim przedmiocie, metodą odwróconej lekcji.
- Wszyscy rozwiną kompetencje językowe, organizacyjne, umiejętność współpracy w zespole międzynarodowym. Poznają kulturę i zwyczaje krajów odwiedzanych. Nawiążą nowe kontakty.
Efekty grupowej mobilności uczniów:
- rozwój umiejętności współpracy, nauki i spędzania czasu w środowisku międzynarodowym, wielokulturowym,
- nawiązanie znajomości z rówieśnikami z zagranicy,
- rozwój kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych, edukacji,
- rozwój kompetencji społecznych,
- podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych, umiejętności korzystania z mediów, nowoczesnych narzędzi technologiczno-komunikacyjnych, realizacji projektów eTwinning, programów online do tworzenia prezentacji, obróbki zdjęć, filmów,
- rozwój i doskonalenie umiejętności autoprezentacji, umiejętności gromadzenia, selekcjonowania oraz przekazywania i prezentowania informacji,
- rozwój krytycznego myślenia,
- poznanie zwrotów grzecznościowych w języku włoskim,
- rozwój świadomości działań proekologicznych,
- podniesienie kompetencji w zakresie otwartości na różnorodność, tolerancji, poszanowanie drugiego człowieka oraz jego praw,
- zwiększenie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionu i kraju działania.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu : 195 649,26 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 161 449,77 zł