W tym roku szkolnym Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie celebrował Europejski Tydzień Kodowania Code Week 2024 w międzynarodowym gronie. Wraz z zaprzyjaźnionymi szkołami z zagranicy: Agrupamento de Escolas Terras do Ave z Portugalii (Vila Nova De Famalicão), Escola Salvador Sanromà z Hiszpanii (Llinars del Vallès) wspólnie zrealizowaliśmy projekt eTwinning "Let's code in the fun mode!". Celem pprojektu był rozwój kompetencji w zakresie myślenia obliczeniowego, kodowania, robotyki i programowania, a także doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. Ponadto porównanie różnych środowisk kodowania i robotyki, stworzenie nowych kanałów komunikacji pomiędzy uczniami i nauczycielami z różnych szkół, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, zwiększenie możliwości wymiany dobrych pomysłów i praktyk, zachęcenie uczniów do współpracy, rozwój kreatywności, wyobraźni i uświadamienie znaczenia pracy zespołowej.
Utworzenie wspólnej przestrzeni do świętowania wydarzenia Code Week pozwoliło dzielić się wiedzą, doświadczeniem oraz wprowadzić innowacyjne działania w szkołach. W naszej szkole najmłodsi uczniowie, czyli uczniowie klasy pierwszej, pod opieką pani Pauliny Machury rozwijali swoje umiejętności związane z podstawami programowania za pomocą gry edukacyjnej Scottie Go!. Dzieci poznały przyjaznego kosmitę Scottiego, który chce wrócić do domu. Korzystając z podstaw programowania, pomogli mu w licznych przygodach. Uczniowie klasy 6a pod opieką pani Ewy Korzus rozwijali swoją wiedzę i umiejętności z zakresu kodowania korzystając z platformy https://code.org i działania "AI dla oceanów". Zgłębiali zagadnienia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów globalnych. Poznali także stan ekologiczny oceanów, rozwinęli znajomość języka angielskiego i powtórnie sprawdzili kluczowe słownictwo z zakresu informatyki. Starsi uczniowie pod opieką pani Katarzyny Nawrot utworzyli gry oraz malowali figury geometryczne na ekrenie w środowisku Scratch, korzystali przy tym ze zmiennych, warunków i pętli. Ponadto uczniowie klasy 7a zbudowali i zaprogramowali maszyny jeżdżące z kloców Lego WeDo.
Pod opieką pani Agnieszki Żelazny na zajęciach logopedycznych uczniowie kodowali za pomocą samodzelnie wykonanych elementów rozwijając przy tym korelację pomiędzy stymulacją lewej półkuli mózgu a umiejętnościami komunikacyjnymi.